czwartek, 29 grudnia 2011

Obwodnica Lublina - Węzeł Włodawa - przy Osiedlu Borek w Turce

Węzeł Włodawa - przy Osiedlu Borek w Turce.

Węzeł Włodawa - Link do projektu


długość – 12,8 km

obecny etap – w budowie

lata realizacji: 2011 - 2013

wartość projektu: 829,4 mln zł

Etap zrealizowany:

3.10.2005 r. – uzyskano decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi dla odcinka węzeł Lubartów – węzeł Witosa wydaną przez Wojewodę Lubelskiego

16.12.2009 r. – uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S17 odcinek Kurów – Lublin – Piaski wydaną przez RDOŚ w Lublinie

Wniosek do RDOŚ

Streszczenie raportu o oddziaływaniu na środowisko w języku niespecjalistycznym

Decyzja RDOŚ

17.12.2009 r. – Ogłoszono przetarg na wykonawcę robót budowlanych.

6.10.2010 r. – decyzja Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska utrzymująca w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

Decyzja GDOŚ

4.02.2011 r. - złożono wniosek o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania 4.2 (od km 21+250 do 24+400).

18.07.2011 r. - Wojewoda Lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania 4.2 (od km 21+250 do 24+400).

14.07.2011 r. - złożono wniosek o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania 4.1, od węzła Lubartów (bez węzła) do km 21+250.

2.09.2011 r. - otwarto oferty zainteresowanych wykonawców.

Zestawienie ofert

11.10.2011 r. - wybrano najkorzystniejszą ofertę złożoną przez hiszpańską firmę DAGADOS, wartość brutto 629 069 515,54 zł (po uwzględnieniu oczywistych pomyłek rachunkowych 629 070 061,68 zł).

5.12.2011 r. - Wojewoda Lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania 4.1

6.12.2011 r. - podpisano umowę z wykonawcą.

12.12.2011 r. - przekazano plac budowy wykonawcy wyznaczając termin rozpoczęcia prac na 14.12.2011 r.

II. Opis inwestycji



Przebieg drogi:

Trasa prowadzona jest po nowym przebiegu w stosunku do istniejącej drogi krajowej nr 12/17. Początek trasy nawiązuje do jej zakończenia wg zadania nr 3; znajduje się za węzłem Lubartów w kierunku węzła Włodawa. Koniec za węzłem Witosa, w miejscu gdzie projektowana trasa drogi ekspresowej S17 włącza się do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 12/17 na odcinku Lublin – Piaski, przebudowywanej do parametrów drogi ekspresowej w ramach zadania nr 5.

Na długości ok. 1 km droga przecina dolinę rzeki Bystrzyca, przebiegając w pobliżu Obszaru Natura 2000 Bystrzyca Jakubowicka.

Podstawowe parametry techniczne:

* klasa drogi S, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (docelowo trzy pasy)
* prędkość projektowa - 100 km/h
* prędkość miarodajna – 110 km/h
* szerokość pasa ruchu - 3,50 m
* szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m
* obciążenie -115 kN/oś



Zakres inwestycji:

Budowa pełnego zakresu drogi dwujezdniowej klasy S (o długości 12,84 km) wraz z obiektami inżynierskimi, węzłami, skrzyżowaniami, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi (25 odcinków o łącznej długości 21,1 km) umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg i zapewnienie pełnej obsługi komunikacyjnej terenów przyległych do projektowanej drogi. Kolidujące z projektowanymi elementami drogowymi istniejące uzbrojenie terenu zostanie przebudowane i/lub zabezpieczone. Przewidziana jest również budowa systemu odwodnienia drogi, urządzeń ochrony środowiska oraz urządzeń sterowania i zarządzania ruchem.



Wariantowanie przebiegu drogi:

Na etapie prac koncepcyjnych analizowano dwa alternatywne rozwiązania trasy - wariant I i wariant II przebiegający w dalszej odległości od Obszaru Natura 2000 Bystrzyca Jakubowicka z mniej korzystną za względów społecznych lokalizacją węzła „Włodawa”. Trasę wg wariantu I poprowadzono zgodnie z zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

W wyniku wielokryterialnej analizy prowadzonej na etapie sporządzania Raportu o oddziaływaniu na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia wybrano wariant I jako najkorzystniejszy. Decyzja środowiskowa wskazuje na wariant I.



Obiekty inżynierskie:

Budowa trzynastu obiektów inżynierskich, w tym: dziewięciu wiaduktów drogowych, dwóch mostów, estakady o długości blisko 1 km nad doliną rzeki Bystrzyca i dwóch kładek dla pieszych. Ponadto zrealizowanych zostanie dziewięć przejść dla zwierząt (samodzielne i zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami).



Węzły:

* Włodawa – na przecięciu z istniejącą drogą krajową nr 82.
* Mełgiewska – na przecięciu z projektowaną po nowym śladzie ulicą Mełgiewską.
* Witosa – na przecięciu z planowaną ulicą „Projektowaną”, klasy G (stanowiącą połączenie al. Witosa w Lublinie z al. Lotników Polskich w Świdniku).



III. Ochrona środowiska

Z uwagi na przejście inwestycji przez dolinę rzeki Bystrzyca w sąsiedztwie Obszaru Natura 2000 projektowana droga zostanie poprowadzona estakadą nad całą doliną. Z uwagi na kolizję z rośliną chronioną (goździk pyszny) dokonano przesadzenia jej osobników na nowe stanowisko. Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok 10,5 km), przejść dla zwierząt dużych (1 szt.), średnich (1 szt.) i małych (9 szt.) oraz szczelnego systemu odwodnienia ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów.



IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji

Odcinek w. Lubartów – w. Witosa stanowi jeden z pięciu odrębnych zadań Budowy drogi ekspresowej S17 odcinek Kurów – Lublin – Piaski. Zadanie nie jest dzielone na etapy.

1 komentarz:

  1. Profesjonalne szkolenia i naprawdę duże realizacje. Warto sobie je wpisać w CV. Praca na budowie Gorzów Wielkopolski – polecam stanowisko pracy w STRABAG – warto rozważyć!

    OdpowiedzUsuń